Πέμπτη, 14 Σεπτεμβρίου 2017 | 09:03

Στρασβούργο.- 12.9.2017 | Επίτροπος για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα του Συμβουλίου της Ευρώπης.

Μετάφραση για το T-zine.grΑφροδίτη Παπαγεωργίου

LGBTQI News Άρθρο

Επίτροπος για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα του Συμβουλίου της Ευρώπης:
Η σχολική απομόνωση ακόμη στερεί από πολλά παιδιά την ισότητα στην εκπαίδευση.

© Denys Kuvaiev

«Το δικαίωμα στην εκπαίδευση είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα. Ωστόσο, πολλές Ευρωπαϊκές χώρες αρνούνται σε χιλιάδες παιδιά, συμπεριλαμβανομένων παιδιών με αναπηρία, παιδιά Ρομά, καθώς και παιδιά προσφύγων ή μεταναστών, την ίση πρόσβαση στην εκπαίδευση κρατώντας τα σε απομονωμένα σχολεία. Τούτο αποτελεί παραβίαση των θεμελιωδών δικαιωμάτων των παιδιών, με βαθιές αρνητικές συνέπειες στις κοινωνίες μας. Τα κράτη-μέλη, έχουν την υποχρέωση να διασφαλίσουν ότι κάθε παιδί θα έχει ίση πρόσβαση στην εκπαίδευση χωρίς διακρίσεις», δήλωσε σήμερα των Επίτροπος για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα του Συμβουλίου της Ευρώπης, Nils Muižnieks, με δημοσίευση αναφοράς του για την αντιμετώπιση της σχολικής απομόνωσης, μέσω της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.

Η αναφορά κατ’ αρχήν δίνει μία γενική επισκόπηση της σχολικής απομόνωσης στις χώρες μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης, καθώς και τις κύριες αιτίες τους. Στη συνέχεια αναφέρεται στους κινδύνους που γεννούν οι διαχωρισμοί στην εκπαίδευση, καταλήγει σε συμπεράσματα και συνάγει τις αρχές-κλειδιά που πρέπει να ενδυναμώσουν κάθε πολιτική για την εξάλειψη της απομόνωσης και να προάγει την συμπεριληπτική εκπαίδευση. Τέλος, η αναφορά καταλήγει σε συγκεκριμένες συστάσεις για την ανάπτυξη συμπεριληπτικών πολιτικών στην εκπαίδευση, και συγκεκριμένα μέσω της βελτίωσης των νομοθεσιών απαγόρευσης των διακρίσεων, τις στρατηγικές ενσωμάτωσης στα σχολεία καθώς και καλύτερους κανονισμούς λειτουργίας των σχολείων.

«Η σχολική απομόνωση είναι επιβλαβής για τα παιδιά και είναι καταφανώς μη δίκαια αντιμετώπιση των μειονοτήτων και άλλων ευάλωτων ομάδων ανθρώπων, που επιπλέον διαιωνίζει το στίγμα», αναφέρει ο Επίτροπος. «Τα κράτη μέλη πρέπει να υιοθετήσουν ένα συνδυασμό ισχυρών μέτρων απαγόρευσης των διακρίσεων καθώς και πολιτικές που προάγουν περισσότερο συμεπριληπτικά εκπαιδευτικά συστήματα όπως όλα τα παιδιά θα μπορούν να βρίσκονται στη μαθησιακή διαδικασία μαζί. Τούτο δεν είναι ένα ουτοπικό όραμα, αλλά ένας επιτεύξιμος στόχος που μπορεί να διασφαλίσει περισσότερη ίση μεταχείριση για όλα τα παιδιά, και, μακροχρόνια, να βελτιώσει την κοινωνική ενσωμάτωση», λέει ο Επίτροπος Muižnieks.

Μπορείτε να δείτε την πλήρη αναφορά του Επιτρόπου εδώ.

Διαβάστε ακόμη: Nils Muižnieks: Ο μακρύς δρόμος για την αντιμετώπιση της ομοφοβίας και τρανσφοβίας.

© T-zine.gr με πληροφορίες από Ιστοσελίδα του Επιτρόπου για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα του Συμβουλίου της Ευρώπης.

Το t-zine.gr χρησιμοποιεί cookies. Προχωρώντας στο περιεχόμενο, συναινείτε με την αποδοχή τους. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ