«Οι πληγές του ανέμου»

Οι πρωταγωνιστές της πολύ πετυχημένης θεατρικής παράστασης, Θοδωρής Ανθόπουλος και Κωνσταντίνος Ρόδης μιλούν στο T-zine

Θέατρο

Της Άννας Απέργη

i-pliges-tou-anemou_5

Χουάν και Δαβίδ. Δύο άνθρωποι διαφορετικοί, που η ζωή με τα παράξενά της παιχνίδια, τούς βάζει σε μία αρένα, αντιμέτωπους με την ίδια την αλήθεια. Δύο άνθρωποι ξένοι, που ζουν μέσα σε ένα παράλληλο σύμπαν. Ξένοι ή μήπως και όχι;

Ο νεαρός Δαβίδ (Κωνσταντίνος Ρόδης), έχει χάσει τον πατέρα του προσφάτως. Ήταν ένας παραδοσιακός πατέρας, οικογενειάρχης, αυτό που λέμε «ένας κύριος αμέμπτου ηθικής». Ο Δαβίδ, την ώρα που τακτοποιεί κάποια προσωπικά αντικείμενα του πατέρα του, ανακαλύπτει μία ερωτική του αλληλογραφία. Ερωτικές επιστολές που παραλήπτης ήταν ο πατέρας του, γραμμένες όμως από χέρι ανδρικό. Η αποκάλυψη αυτή, θα οδηγήσει τον νεαρό Δαβίδ στον άνδρα που υπογράφει τις επιστολές, τον Χουάν (Θοδωρής Ανθόπουλος). Ποια τα συναισθήματα του Δαβίδ μπροστά σε αυτή την αποκάλυψη; Ποια η αντίδραση των δύο ανδρών, όταν θα πρωτοαντικρίσουν την αλήθεια; Η αλήθεια αυτή, θα σηκώσει ένα δυνατό άνεμο που θα γίνει πληγή; Για την αλήθεια αυτή, μιλούν στο t-zine, οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές της παράστασης…

Κωνσταντίνος Ρόδης: «Η τέχνη είναι καθαρά ψυχοθεραπεία!»

i-pliges-tou-anemou_2

Άννα Απέργη: Πόσο δύσκολο είναι να σκηνοθετείς μία θεατρική παράσταση και να πρωταγωνιστείς ταυτόχρονα;

Κωνσταντίνος Ρόδης: Πάντα κάτι τέτοιο είναι αρκετά δύσκολο και επικίνδυνο. Ουσιαστικά περνάει όλη η παράσταση από την αρχή μέχρι το τέλος, μέχρι και το πιο μικρό πραγματάκι που μπορεί να χρειαστεί, από τα χέρια σου. Υποχρεωτικά πρέπει να είσαι το μάτι που βρίσκεται παντού, που παρακολουθεί τα πάντα και όλοι σε ψάχνουν για να εγκρίνεις ή να απορρίψεις αυτό που έχουν βρει, είτε είναι σκηνικά, ρούχα κτλ. Αυτό δεν σου δίνει την δυνατότητα να συγκεντρωθείς στο ρόλο και να κάνεις focus σε αυτόν. Ουσιαστικά δουλεύεις μέσα σου μαζί με το ρόλο και όλο το έργο. Κι όταν ανέβει η παράσταση, παίζεις το ρόλο σου, αλλά παράλληλα βλέπεις και σκηνοθετικά πράγματα. Αυτό είναι και καλό και κακό. Σίγουρα όμως είναι ψυχοφθόρο. «Οι Πληγές του Ανέμου», είναι η τρίτη δουλειά που παίζω και σκηνοθετώ, η πέμπτη δουλειά που σκηνοθετώ μόνο, και η πρώτη δουλειά που σκηνοθετώ ένα κείμενο που δεν έχω γράψει εγώ. Αυτό νομίζω ήταν και το πιο δύσκολο για μένα. Το να μπορέσω να μπω στο μυαλό του Juan Carlos Rubio και να αποδώσω σκηνοθετικά το εξαίσιο και υπέροχο θεατρικό κείμενο που έχει γράψει.

Α.Α.: Τι ήταν αυτό που σε τράβηξε να ανεβάσεις το συγκεκριμένο έργο του Juan Carlos Rubio;

Κ.Ρ.: Το έργο μου το σύστησε ουσιαστικά ο Θοδωρής Ανθόπουλος με περίσσεια χαρά. Ξεκίνησα να το διαβάζω και όσο προχώραγε η υπόθεση με ιντρίγκαρε όλο και περισσότερο, μέχρι να τελειώσω την ανάγνωση το είχα ερωτευτεί. Κι έτσι είπα ναι. Το έργο πραγματεύεται τη σχέση δύο αντρών με έναν τρίτο άντρα. Ο Δαβίδ και ο Χουάν, οι ήρωες του έργου, επί της ουσίας είναι οι δορυφόροι του Ραφαέλ. Ο πρώτος είναι ο γιος του και ο δεύτερος ο εραστής του. Μετά τον θάνατο του Ραφαέλ, ο Δαβίδ τακτοποιώντας τα κληρονομικά ανακαλύπτει σε ένα κλειδωμένο σεντούκι ερωτικές επιστολές προς τον πατέρα του από έναν άλλον άντρα, τον Χουάν. Ο Δαβίδ αποφασίζει να βρει τον Χουάν και να ανακαλύψει τελικά ποιος ήταν ο πατέρας του.

Είναι ένα έργο που με πρόσχημα τη σχέση δύο αντρών μιλάει για θέματα που αφορούν όλο τον κόσμο. Η μοναξιά, ο έρωτας, το πάθος, οι οικογενειακές σχέσεις είναι θέματα που απασχολούν όλους μας.

Τη μετάφραση του έργου υπογράφει η μία και μοναδική στο είδος της Μαρία Χατζηεμμανουήλ. Την πρωτότυπη μουσική, ο Φώτης Ματζαρίδης και τις ενορχηστρώσεις ο Χρήστος Μπάκης. Τα κοστούμια η Βασιλική Σύρμα και τα σκηνικά η Μαρία Φιλίππου. Τους αριστουργηματικούς φωτισμούς η αγαπημένη μου Κατερίνα Μαραγκουδάκη. Την αφίσα και το τρέιλερ «φιλοτέχνησε» ο Γιώργος Χρας. Ενώ δύο πολύ σπουδαίοι θεατράνθρωποι συμβάλλουν με τον τρόπο τους στην παράσταση, ο κύριος Δάνης Κατρανίδης που υποδύεται με τη φωνή του τον Ραφαέλ και η κυρία Νέλλη Γκίνη που ερμηνεύει το ομότιτλο τραγούδι της παράστασης σε στίχους δικούς μου. Καλώς εχόντων των πραγμάτων, μέσα σε αυτό τον δύσκολο θεατρικό χειμώνα που διανύουμε, η παράσταση θα παρουσιάζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Θέατρο Σταθμός μέχρι τέλος Φεβρουαρίου.

Α.Α.: Ένας πολύ σπουδαίος φιλόσοφος είχε πει κάποτε πως η αλήθεια είναι πολλές φορές άσχημη και έχουμε την τέχνη για να μη μας σκοτώσει η αλήθεια. Η τέχνη του θεάτρου πιστεύεις ότι λειτουργεί και ως ψυχοθεραπεία;

Κ.Ρ.: Θα σου απαντήσω με όλη μου την ειλικρίνεια, γιατί είναι η ωραιότερη ερώτηση που μου έχουν κάνει μέχρι τώρα. Η αλήθεια είναι άσχημη και πονάει όταν την κοιτάς κατάματα. Και η τέχνη την αλήθεια μας λέει, απλά γίνεται πιο ωραιοποιημένα, πιο στρογγυλεμένα. Πάρε παράδειγμα την Γκουέρνικα του Πικάσο. Περιγράφει την απανθρωπιά, τη βιαιότητα και την απόγνωση του πολέμου. Ο Πικάσο εμπνεύστηκε το έργο όταν, στα πλαίσια του Ισπανικού Εμφυλίου Πολέμου, Γερμανοί πιλότοι της αεροπορίας των εθνικιστών βομβάρδισαν την κωμόπολη Γκερνίκα της Χώρας των Βάσκων. Στο βομβαρδισμό εκείνο, σκοτώθηκαν 1.650 άνθρωποι και ισοπεδώθηκε το 70% της πόλης με 32 τόνους εκρηκτικά. Άρα μιλάμε για μια μακάβρια εικόνα, η οποία λέει την αλήθεια και αξίζει δισεκατομμύρια γιατί την παρουσιάζει ωραιοποιημένα.

Ναι, η τέχνη είναι καθαρά ψυχοθεραπεία! Είτε την παρακολουθείς ως κοινό, είτε την δημιουργείς! Άλλωστε, κάθε μέρα που μπορούμε να ξυπνάμε, να είμαστε καλά στην υγεία μας και ελεύθεροι είναι κι αυτό μια μορφή τέχνης στην άχαρη ζωή μας.

Θοδωρής Ανθόπουλος: «Ο έρωτας δεν είναι παρά η θέληση να ερωτευτείς… Κι εγώ είχα πάντα αρκετή!» 

i-pliges-tou-anemou_3

Άννα Απέργη: Στην παράσταση, φαίνεται να απολαμβάνεις πολύ τον ρόλο σου. Μίλησε μας λίγο για αυτόν.

Θοδωρής Ανθόπουλος: Όχι μόνο τον απολαμβάνω, αλλά πραγματικά είναι ένας ρόλος που αγαπάω με όλη την δύναμη της ψυχής μου. Ο Χουάν είναι ένας άντρας γύρω στα 55-60, ομοφυλόφιλος, που ζει απομονωμένος πλουσιοπάροχα, αφού έχει κληρονομήσει την περιουσία της αδερφής του. Μέσα στη μοναξιά της μεγαλούπολης, αναζητώντας πάντα τον ιδανικό έρωτα και έχοντας χάσει πια όλους τους κοντινούς του ανθρώπους, με τελευταίο τον Ραφαέλ, έρχεται στη ζωή του ο Δαβίδ για να την ανατρέψει. Αυτή η συνάντηση θα τον οδηγήσει στην κάθαρση και μέσα από αυτό θα μπορέσει να αποδεχτεί όλες τις αλλαγές που έρχονται στη ζωή του. Είναι ένας χαρακτήρας που τα έχει όλα… Θεατρικότητα, ζωντάνια, εξάρσεις, πάθος, άλλωστε όπως λέει και ο ίδιος … Ο έρωτας δεν είναι παρά η θέληση να ερωτευτείς… Κι εγώ είχα πάντα αρκετή!

Α.Α.: Πού δυσκολεύτηκες περισσότερο στο να ενσαρκώσεις τον ρόλο του Χουάν, έναν ρόλο που τον υποδύθηκε με τεράστια επιτυχία και η σπουδαία ηθοποιός Κίτι Μάνβερ;

Θ.Α.: Εδώ, οφείλω να ομολογήσω, ότι τον συγκεκριμένο ρόλο τον υποδύθηκα πριν την Κίτι!!! (γέλια) Το 2010 ανέβηκαν «Οι Πληγές του Ανέμου» για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Φοινίτση με τον Θάνο Χρόνη στο ρόλο του Δαβίδ, κι εμένα στο ρόλο του Χουάν. Φυσικά, εκείνη η παράσταση δεν έχει καμία σχέση με την τωρινή. Διαφορετική σκηνοθετική προσέγγιση από τον Κωνσταντίνο Ρόδη, διαφορετικοί συντελεστές, όλα διαφορετικά. Έχω παρακολουθήσει αποσπάσματα της παράστασης στο διαδίκτυο και πραγματικά η Κίτι Μάνβερ δίνει μαθήματα υποκριτικής μέσα από αυτόν τον ρόλο και υποκλίνομαι μπροστά της. Το δύσκολο για μένα, όμως, ήταν να αποτινάξω από πάνω μου και να απεκδυθώ τον Χουάν του 2010. Αυτό ήταν το δυσκολότερο σημείο, γιατί ο Κωνσταντίνος τον είδε με άλλη ματιά τον Χουάν. Και η αλήθεια είναι ότι κι εγώ ήθελα να κάνω κάτι τελείως διαφορετικό στο συγκεκριμένο ρόλο, γιατί αλλιώς δεν θα υπήρχε κανένα νόημα να ανεβάσω ξανά το ίδιο έργο.

Α.Α.: Πως είναι ο Κωνσταντίνος ως σκηνοθέτης; Πάντα στις πρόβες ακούγεται ότι γίνονται τα καλύτερα. Θες να μοιραστείς μαζί μας κάποιο περιστατικό που σε έκανε να γελάσεις πολύ;

Θ.Α.: Ο Κωνσταντίνος είναι ένας πολύ χαρισματικός, νέος και ταλαντούχος άνθρωπος. Από την πρώτη πρόβα είχε στο μυαλό του στημένο όλο το έργο. Ήξερε ακριβώς πώς ήθελε να βγει ο Χουάν, πώς ο Δαβίδ, τί μουσική θα έχει, τα πάντα. Αφήνοντας φυσικά και ελευθερία τόσο σε μένα, στο πως θα υποδυθώ τον ρόλο μου, όσο και σε όλους τους συντελεστές για να προτείνουν πράγματα και τις δικές τους σκέψεις. Τις άκουγε τις μελετούσε και αυτά που του λέγανε ή τα κράταγε ή τα άφηνε. Είναι ένας άνθρωπος πολύ οργανωτικός.

Κάποιες πρόβες κυλάνε πολύ όμορφα, με κέφι και έμπνευση και κάποιες άλλες με κούραση και εκνευρισμό, που δεν αφήνουν το πράγμα να ρολάρει. Αυτό συμβαίνει πάντα στην δουλειά μας, γιατί το θέατρο είναι κάτι ζωντανό. Τώρα, ένα από τα πολλά αστεία, είναι ότι οι πρώτες πρόβες έγιναν στο σπίτι μου και ενώ δουλεύαμε τους μονολόγους ή τους διαλόγους μας, είχαμε τη σκυλίτσα μου, την Ζιζέλ, και τον γάτο μου, τον Σίμπα, να ερμηνεύουν κι αυτά τους δικούς τους ρόλους και να συμπρωταγωνιστούν μαζί μας, αφού σε κάθε ατάκα μας η μια γάβγιζε κι ο άλλος νιαούριζε. Αντιδρούσαν σ’ αυτά που άκουγαν, μπλεκόντουσαν στα πόδια μας και μας αποσυντόνιζαν. Οπότε είχαμε και δυο κρυφούς συμπρωταγωνιστές στις πρόβες! Αυτό κάποιες φορές σε κάνει να γελάς και να χαλαρώνεις κι άλλες σε εκνευρίζει και δεν σ’ αφήνει να συγκεντρωθείς! Αλλά έτσι είναι και η ίδια η ζωή!

Την πρωτότυπη μουσική της θεατρικής παράστασης υπογράφει ο Φώτης Μαντζαρίδης, ενώ το τραγούδι του φινάλε ερμηνεύει μοναδικά η Νέλλη Γκίνη. Μεγάλη έκπληξη της βραδιάς, η ηχογραφημένη φωνή του μεγάλου Δάνη Κατρανίδη, στον ρόλο του πατέρα του Δαβίδ.

i-pliges-tou-anemou_4

Συντελεστές Παράστασης:
Κείμενο: Juan Carlos Rubio
Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Ρόδης
Πρωτότυπη Μουσική: Φώτης Ματζαρίδης
Ενορχήστρωση: Χρήστος Μπάκης
Σκηνικά: Μαρία Φιλίππου
Φωτισμός: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Ενδυματολογία: Βασιλική Σύρμα
Φωτογραφίες – Αφίσα – Trailer: Γιώργος Χρας
Μακιγιάζ: Χριστόφορος Τρούσας
Βοηθός σκηνοθέτη/ παραγωγής: Έφη Εγγλεζάκη
Δημόσιες σχέσεις: Χρήστος Πετρίδης
Παραγωγή: Dominus Productions
Υπεύθυνος παραγωγής: Γιάννης Παπαθανασίου

Παίζουν:
Θοδωρής Ανθόπουλος
Κωνσταντίνος Ρόδης

Στη φωνή του πατέρα ακούγεται ο Δάνης Κατρανίδης
Το τραγούδι της παράστασης ερμηνεύει η Νέλλη Γκίνη

Πληροφορίες Παράστασης
Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Από Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2016 και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00

Θέατρο Σταθμός (Βίκτωρος Ουγκώ 55, Μεταξουργείο, πλησίον μετρό)

Κρατήσεις: 211 4036322 και viva.gr

Τιμές εισιτηρίων: 10 ευρώ και 5 ευρώ (άνεργοι, φοιτητές, άνω των 65)

Ομαδικά εισιτήρια άνω των 10 ατόμων 5 ευρώ (με κράτηση).

© T-zine.gr

Το t-zine.gr χρησιμοποιεί cookies. Προχωρώντας στο περιεχόμενο, συναινείτε με την αποδοχή τους. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ