Βαγγέλης Κύρης: Ένας Έλληνας φωτογράφος στην έκθεση του Giorgio Armani, στο Μιλάνο

«Είμαι και θα είμαι λάτρης του print» διευκρινίζει ο Βαγγέλης και περιγράφει την ιδέα καθώς και τα ντεσού της σπουδαίας έκθεσης, στην οποία λαμβάνει μέρος.

Βαγγέλης Κύρης: Ένας Έλληνας φωτογράφος στην έκθεση του Giorgio Armani, στο Μιλάνο

Γράφει η Έφη Αλεβίζου|womantoc.gr

Τον Βαγγέλη Κύρη εάν δεν τον αγαπάς, τον σέβεσαι. Εάν δεν τον σέβεσαι, τον θαυμάζεις. Εάν δεν τον θαυμάζεις, τότε η αισθητική σου χρειάζεται ρεκτιφιέ. Οι εικόνες του Κύρη χαρακτηρίζονται από ένα μεγαλείο ατόφιου κλασικισμού βουτηγμένο στη χάρη του αφαιρετικού nouveau realisme. Είναι διαχρονικές και σύγχρονες, αιώνιες και στιγμιαίες -ο ορισμός της φωτογραφίας.

«Γιατί λατρεύεις το black and white στη φωτογραφία;» τον ρωτάω, ενώ γνωρίζω την απάντηση. «Λατρεύω το black and white γιατί στο μυαλό μου η φωτογραφία είναι πάντα ασπρόμαυρη. Έχω την αίσθηση ότι το ασπρόμαυρο καλύπτει την πραγματικότητα και αφήνει στον άλλο το όνειρο να τον πάει εκεί όπου θέλει» λέει.

Μου αρέσει η ιδέα της μη έγχρωμης πραγματικότητας. Έτσι κι αλλιώς η πραγματικότητα, τις περισσότερες φορές είναι γκρι. Ο Βαγγέλης με το ασπρόμαυρο κλικ του μοιάζει να εξαφανίζει αυτό το γκρι, για πάντα. Ας μιλήσουμε όμως για δουλειά, τώρα.

«Έχω την αίσθηση ότι το ασπρόμαυρο καλύπτει την πραγματικότητα και αφήνει στον άλλο το όνειρο να τον πάει εκεί όπου θέλει» λέει ο Βαγγέλης Κύρης.

«Έχω την αίσθηση ότι το ασπρόμαυρο καλύπτει την πραγματικότητα και αφήνει στον άλλο το όνειρο να τον πάει εκεί όπου θέλει» λέει ο Βαγγέλης Κύρης.

«Η φωτογραφία των Κλέλια και Άννυ Πανταζή έχει επιλεχθεί στην κεντρική έκθεση ανάμεσα σε αθλητές όπως η Serena Williams, o David Beckham, o David James και η Fiona May και φωτογράφους όπως οι Mert&Markous, Steven Κlein, Aldo Falai και David Sims».

«Η φωτογραφία των Κλέλια και Άννυ Πανταζή έχει επιλεχθεί στην κεντρική έκθεση ανάμεσα σε αθλητές όπως η Serena Williams, o David Beckham, o David James και η Fiona May και φωτογράφους όπως οι Mert&Markous, Steven Κlein, Aldo Falai και David Sims».

Η φωτογραφία των Κλέλια και Άννυ Πανταζή.

Η φωτογραφία των Κλέλια και Άννυ Πανταζή.

-Ποια είναι η κεντρική ιδέα της φωτογραφίας σου «Emotion of the Athletic Body» που παρουσιάζεται στην έκθεση Giorgio Armani, στο Μιλάνο.

«Όταν μου δόθηκε η εντολή από τον οίκο Armani εν όψει των ολυμπιακών αγώνων του 2004 να φωτογραφίσω 8 αθλητές για το βιβλίο που ετοίμαζε με τίτλο «Facce da Sport», η πρόκληση ήταν να δώσω την ατμόσφαιρα, την κίνηση και το συναίσθημα του αθλήματος που έκανε ο καθένας, μέσα από την στατική εικόνα ενός πορτραίτου. Τρεις από αυτές τις εικόνες επιλέχθηκαν για τη σημερινή έκθεση του Giorgio Armani με τίτλο «Emotions of the Athletic Body» που γίνεται στο μουσείο Armani/Silos στο Μιλάνο, από τις 23 Σεπτεμβρίου μέχρι τις 27 Νοεμβρίου του 2016. Η φωτογραφία των Κλέλια και Άννυ Πανταζή έχει επιλεχθεί στην κεντρική έκθεση ανάμεσα σε αθλητές όπως η Serena Williams, o David Beckham, o David James και η Fiona May και φωτογράφους όπως οι Mert&Markous, Steven Κlein, Aldo Falai και David Sims. Ενώ οι αθλητές Λάμπρος Παπακώστας και Κώστας Θάνος παρουσιάζονται στο «Digital Archive Project» στον τρίτο όροφο του μουσείου».

-Πες μου λίγα λόγια για την έκθεση αυτή.

«Ο Giorgio Armani έχοντας πάντα λατρεία στον αθλητισμό λέει ο αθλητισμός ήταν ανέκαθεν ένα από τα πάθη μου, πιστεύω ότι αντιπροσωπεύει τις ιδιότητες που μας βοηθούν να βελτιωθούμε ως άνθρωποι: αφοσίωση, θυσία, επιμονή, δύναμη και θέληση. Ευεργετεί σώμα και πνεύμα, καθώς γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχει επιτυχία χωρίς αφοσίωση. Με αυτά τα λόγια ταυτίζομαι και συμφωνώ απόλυτα. Με την ενέργεια αυτή ο σχεδιαστής θα στηρίξει το θεσμό των Special Olympics».

«Οι αθλητές Λάμπρος Παπακώστας και Κώστας Θάνος παρουσιάζονται στο "Digital Archive Project" στον τρίτο όροφο του μουσείου».

«Οι αθλητές Λάμπρος Παπακώστας και Κώστας Θάνος παρουσιάζονται στο «Digital Archive Project» στον τρίτο όροφο του μουσείου».

Η φωτογραφία του Λάμπρου Παπακώστα.

Η φωτογραφία του Λάμπρου Παπακώστα.

Ο Βαγγέλης Κύρης είναι ένα χρυσό δείγμα οραματιστή, ένα σπάνιο κράμα φωτογράφου μόδας και φωτογράφου της ζωής. Μοιάζει να απαθανατίζει ανθρώπους, προσωπικότητες, συμπεριφορές, αξίες, όνειρα, πόθους.

-Υπάρχουν τάσεις στη φωτογραφία ανά εποχές κι αν ναι, αυτή τη στιγμή ποια είναι η κυρίαρχη τάση;

«Η φωτογραφία καθώς και οποιαδήποτε μορφή τέχνης, όπως και η μόδα, ακολουθούν πάντα τις τάσεις της εποχής. Η κυρίαρχη τάση αυτή τη στιγμή στη φωτογραφία είναι ότι η φωτογραφία πέρασε στα χέρια όλων των ανθρώπων, στην καθημερινότητά τους, με ένα κινητό τηλέφωνο και με τη χρήση των social media, το Ιnstagram, το Facebook κλπ. Αυτό έχει δημιουργήσει καινούργια δεδομένα και στους επαγγελματίες και στους καλλιτέχνες».

-Πως θα χαρακτήριζες το δικό σου ύφος;

«Το δικό μου ύφος θα το χαρακτήριζα αρκετά κινηματογραφικό, εσωτερικό και πολλές φορές μελαγχολικό. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν είμαι χαρούμενος άνθρωπος, απλά με εμπνέει να κινούμαι μεταξύ δράματος και ρομαντισμού».

Οι Giorgio Armani, Novak Djokovic, Jelena Djokovic και Roberta Armani, στην έκθεση.

Οι Giorgio Armani, Novak Djokovic, Jelena Djokovic και Roberta Armani, στην έκθεση.

«Το δικό μου ύφος θα το χαρακτήριζα αρκετά κινηματογραφικό, εσωτερικό και πολλές φορές μελαγχολικό. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν είμαι χαρούμενος άνθρωπος, απλά με εμπνέει να κινούμαι μεταξύ δράματος και ρομαντισμού» λέει ο Βαγγέλης Κύρης.

«Το δικό μου ύφος θα το χαρακτήριζα αρκετά κινηματογραφικό, εσωτερικό και πολλές φορές μελαγχολικό. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν είμαι χαρούμενος άνθρωπος, απλά με εμπνέει να κινούμαι μεταξύ δράματος και ρομαντισμού» λέει ο Βαγγέλης Κύρης.

-Πως βλέπεις την καλλιτεχνική φωτογραφία την εποχή του ίντερνετ;

«Η φωτογραφία που έχει καλλιτεχνική αξία θα υπάρχει σε κάθε εποχή. Στην εποχή του ίντερνετ διαδίδεται ποιο εύκολα και έτσι γίνεται ποιο γρήγορα γνωστή στο ευρύ κοινό».

-Γνωρίζω ότι είσαι λάτρης του print. Ποιο πιστεύεις ότι θα είναι το μέλλον των «τυπωμένων» εντύπων;

«Είμαι και θα είμαι λάτρης του print. Το μέλλον των τυπωμένων εντύπων πιστεύω ότι θα είναι υπό μορφή βιβλίου. Δεν θα είναι φλύαρα και θα στηρίζονται περισσότερο στην εικόνα. Θα είναι σπανιότερα και συλλεκτικά, αντικείμενο πόθου και νοσταλγίας από τους λίγους».

«Όταν μου δόθηκε η εντολή από τον οίκο Armani εν όψει των ολυμπιακών αγώνων του 2004 να φωτογραφίσω 8 αθλητές για το βιβλίο που ετοίμαζε με τίτλο "Facce da Sport", η πρόκληση ήταν να δώσω την ατμόσφαιρα, την κίνηση και το συναίσθημα του αθλήματος που έκανε ο καθένας, μέσα από την στατική εικόνα ενός πορτραίτου» λέει ο φωτογράφος.

«Όταν μου δόθηκε η εντολή από τον οίκο Armani εν όψει των ολυμπιακών αγώνων του 2004 να φωτογραφίσω 8 αθλητές για το βιβλίο που ετοίμαζε με τίτλο «Facce da Sport», η πρόκληση ήταν να δώσω την ατμόσφαιρα, την κίνηση και το συναίσθημα του αθλήματος που έκανε ο καθένας, μέσα από την στατική εικόνα ενός πορτραίτου» λέει ο φωτογράφος.

Κλείνοντας κάνω μια ερώτηση που αγαπώ, ίσως γιατί κάθε φορά νιώθω ότι την κάνω και στον εαυτό μου:

-Τι αναπολείς από την εποχή της κυριαρχίας των περιοδικών;

«Αυτό που νοσταλγώ από την εποχή της κυριαρχίας των περιοδικών είναι η αναμονή. Η αναμονή να δω σε δυο ημέρες τα contact, η αναμονή να δω σε μια εβδομάδα τα τυπώματα, η αναμονή να δω το τεύχος τυπωμένο. Όλα, πλέον, γίνονται τόσο γρήγορα… Μου λείπει η αναμονή που δίνει μαγεία στα πάντα» λέει ο Βαγγέλης δίνοντας μέσα από τα λόγια του μία εικόνα μιας ολόκληρης εποχής, που πέρασε ανεπιστρεπτί. Αυτό ξέρει, άλλωστε, να κάνει: σπουδαίες εικόνες.

Πληροφορίες για την έκθεση «Emotions of the Athletic Body», στο μουσείο Armani/Silos εδώ

 

Πηγή: womantoc.gr

Το t-zine.gr χρησιμοποιεί cookies. Προχωρώντας στο περιεχόμενο, συναινείτε με την αποδοχή τους. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ