Φωτογραφικό πορτραίτο της Τζέιν Μπόουλς (1951)

22 Φεβρουαρίου: Τζέιν Μπόουλς


Σαν Σήμερα 22 Φεβρουαρίου – LGBTQI People in History


T-zine.gr

Update: 22 Φεβρουαρίου 2020

Τζέιν Μπόουλς

Jane Bowles
(22 Φεβρουαρίου 1917 – 4 Μαΐου 1973)

Φωτογραφικό πορτραίτο της Τζέιν Μπόουλς (1951)

Η Τζέιν Μπόουλς γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη στις 22 Φεβρουαρίου του 1922 αφιερώνοντας όλη τη ζωή της στην αναζήτηση της λεσβιακής ταυτότητας με εντιμότητα και με πνευματώδη, σαρδόνιο τρόπο. Το 1934 ταξιδεύοντας από την Ελβετία στη Γαλλία γνώρισε τον Γάλλο συγγραφέα Σελίν, το έργο του οποίο μελετούσε και τότε αποφάσισε ότι «είμαι συγγραφέας!». Το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο, La Phaeton Hypocrite, παρωδία του μύθου του Φαέθωνα, τυπώθηκε ιδιωτικά. Παρ’ ότι η αγαπημένη της μητέρα το λάτρεψε, εκείνη επέμεινε ότι δεν αξίζει να εκδοθεί λέγοντας ότι είναι μία «παιδική άσκηση». Δεν σώνεται κανένα αντίτυπο από αυτό το έργο της.

Οι αναζητήσεις της στα γκέι και λεσβιακά μπαρ του Γκρίνγουϊτς Βίλτζ, για ερωμένες, και η «άτακτη» ζωή της έφεραν απογοήτευση στη μητέρα της και στην οικογένειά της.

Το 1937 γνωρίστηκε με τον συγγραφέα Πωλ Μπόουλς, επίσης ομοφυλόφιλο, και συμφώνησαν να παντρευτούν. Και οι δύο πολύ σύντομα κατάλαβαν ότι αυτός ο γάμος θα μπορούσε να επιβιώσει μόνο ως πλατωνική φιλία. Έτσι ακολούθησαν παράλληλους δρόμους στην ομοφυλοφιλική τους ζωή.

Το πιο σημαντικό της ίσως μυθιστόρημα το Δύο σοβαρές κυρίες (1943), η ίδια ισχυρίστηκε ότι το οφείλει στις φιλολογικές συμβουλές του άντρα της. Η δε βιογράφος της Millicent Dillon σημειώνει ότι ο Πωλ Μπόουλς υπήρξε σε όλες τις δύσκολες στιγμές της ζωής της πάντα δίπλα της και με τη φροντίδα και την ευαισθησία του την βοήθησε να αντεπεξέλθει στις δυσκολίες της ζωής.

Η γραφή της Μπόουλς ήταν βαθιά υπαρξιστική με μία μοναδική λεσβιακή ευαισθησία. Ωστόσο ακόμη και η ερωμένη της, Helvictia Perkins, εκτός από την οικογένειά της, απέρριψαν αρχικά το Δύο Σοβαρές Κυρίες, ως ένα εμφανώς λεσβιακό έργο.

Άλλα έργα της ήταν τα In The Summer House (1953), A Day in the Country, Plain Pleasures, A Stick of Green Candy, Everything is Nice, East Side: North Africa, Camp Cataract.

Βιβλιογραφία

– Bassett, Mark T. “Imagination, Control and Betrayal in Jane Bowles’ ‘A Stick of Green Candy’.” Studies in Short Fiction, 24:1 (1987): 25-29.

– Dillon, Millicent. A Little Original Sin: The Life and Works of Jane Bowles. New York: Holt, 1981.

– _____. “Jane Bowles: Experiment as Character.” Breaking the Sequence: Women’s Experimental Fiction. Princeton: Princeton University Press, 1989. 140-147.

– Knopf, Marcy Jane. “Bi-nary Bi-Sexuality: Jane Bowles’ Two Serious Ladies.” Representing Bisexualities: Subjects and Cultures of Fluid Desire. Donald E. Hall and Maria Pramaggiore, eds. New York: New York University Press, 1996. 142-164.

– Lakritz, Andrew M. “Jane Bowles’s Other World.” Old Maids to Radical Spinsters: Unmarried Women in the Twentieth Century Novel. Laura L. Doan, ed. Urbana: University of Illinois Press, 1991. 213-214.

– Lougy, Robert. “The World and Art of Jane Bowles (1917-1973).” CEA Critic. 49: 2-4 (1986-1987): 157-173.

– “Authorized Paul Bowles Website.” www.paulbowles.org/janebowles.html.

Βιβλιογραφία στα Ελληνικά

– Bowles, Jane. Δύο σοβαρές κυρίες / Τζέιν Μπόουλς • μετάφραση Χριστίνα Μπάμπου – Παγκουρέλη. – 4η έκδ. – Αθήνα : Απόπειρα, 2005.

– Bowles, Jane. Απλές απολαύσεις / Τζέιν Μπόουλς • μετάφραση Χριστίνα Μπάμπου – Παγκουρέλη. – 1η έκδ. – Αθήνα : Απόπειρα, 1991.

 

© T-zine.gr με πληροφορίες από Πολύχρωμο Πλανήτη , Glbtq.Com και Biblionet.Gr