Διήμερο Συνέδριο Εκπαιδευτικών 2017 από το Πολύχρωμο Σχολείο

Ελλάδα: Κυριακή, 5 Μαρτίου 2017 | 15:05

Το Πολύχρωμο Σχολείο σας προσκαλεί στο Διήμερο Συνέδριο με θέμα «Καλές Πρακτικές για την διαμόρφωση συμπεριληπτικού σχολικού πλαισίου πάνω σε θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας φύλου, έκφρασης φύλου και χαρακτηριστικών φύλου» που διοργανώνει σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων 66ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας.

Διήμερο Συνέδριο Εκπαιδευτικών 2017 από το Πολύχρωμο Σχολείο

 

Το συνέδριο απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς αλλά και σε εργαζόμενους/-ες σε φορείς που συνεργάζονται με την εκπαίδευση.

Στόχος του συνεδρίου, εκτός από την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση, είναι να γνωρίσουμε και να ανταλλάξουμε απόψεις σχετικά με τις βασικές Καλές Πρακτικές που μπορούν να βοηθήσουν στην διαμόρφωση ενός πιο ασφαλούς και συμπεριληπτικού σχολικού πλαισίου.

Πέρα από τις θεωρητικές εισηγήσεις, έχουμε φροντίσει να συμπεριλάβουμε στο πρόγραμμα του συνεδρίου και:

Πρακτικά εργαλεία που βοηθούν τους/τις εκπαιδευτικούς στο έργο τους,

Παρουσίαση των φορέων που μπορούν να λειτουργήσουν υποστηρικτικά,

Κύκλους Βιωμάτων με ζωντανές καταθέσεις εμπειριών και βιωμάτων από νέες/-ους, γονείς και εκπαιδευτικούς, που αντιπροσωπεύουν τα εμπλεκόμενα μέρη στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Επειδή η διεξαγωγή του συνεδρίου συμπίπτει με την πραγματοποίηση της «Θεματικής Εβδομάδας» θεωρούμε σημαντικό να αναφέρουμε ότι η ανάδειξη αυτών των ζητημάτων στο εκπαιδευτικό πλαίσιο εξέτασής τους πρέπει να γίνεται καθ’ όλη την διάρκεια της σχολικής χρονιάς και όχι με αποσπασματικές δράσεις και ταυτόχρονη αποδιάρθρωση γνωστικών αντικειμένων.

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόγραμμα του συνεδρίου μπορείτε να επικοινωνήσετε μέσω mail στο info@rainbowschool.gr ή να ενημερωθείτε από τις ιστοσελίδες: www.rainbowschool.gr και www.66dimath.wordpress.com.

Δεν υπάρχει κόστος συμμετοχής.

Με τη λήξη του συνεδρίου θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

Tο πρόγραμμα του συνεδρίου
 

Παρασκευή 10 Μαρτίου
17:00 – 17:05 Καλωσόρισμα
Συντονίστρια Ασημίνα Αράπη, Εκπαιδευτικός

17:05 – 17:15 Εισαγωγή: Βασικές Αρχές και Ορολογία
Αβραάμ Βροχίδης, Κοινωνικός Λειτουργός, Υπεύθυνος Επικοινωνίας Πολύχρωμου Σχολείου

17:15 – 17:35 Παρουσίαση Στοιχείων από την Έρευνα του Πολύχρωμου Σχολείου σχετικά με τα ομοφοβικά και τρανσφοβικά περιστατικά από τη σχολική ζωή (2010 – 2015)
Εύα Φιλανθρωποπούλου, Σχολική Ψυχολόγος
Πέτρος Σαπουντζάκης, Εκπαιδευτικός

17:35 – 17:50 «Πώς οι θεωρίες για τα φύλα συνομιλούν με τις καλές πρακτικές»
Μαίρη Λεοντσίνη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΤΕΑΠΗ – ΕΚΠΑ

17:50 – 18:05 «Η προώθηση του συμπεριληπτικού σχολείου ως καθήκον της Πολιτείας απέναντι στα παιδιά και τα δικαιώματά τους»
Γιώργος Μόσχος, Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού

18:05 – 18:20 «Τα Δικαιώματα του Παιδιού, τα Δικαιώματα των Γονέων σε συνομιλία με την σύγχρονη Πολιτεία»
Μαρία Γιαννακάκη, Γενική Γραμματέας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

18:20 – 18:30 «Καλές πρακτικές: Κι όμως υπάρχουν… Από τη θεωρία στην εφαρμογή»
Χάρης Παπαδόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος της 10ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Αττικής

18:30 – 18:45 «Το πρόβλημα της ερμηνείας και το ζήτημα της συμπερίληψης απελευθερωτικών θεολογικών προσεγγίσεων στο μάθημα των Θρησκευτικών»
Δρ Σπυριδούλα Αθανασοπούλου-Κυπρίου, Καθηγήτρια Θεολόγος, διδάσκουσα στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα “Σπουδές στην Ορθόδοξη Θεολογία”

18:45 – 19:00 Συζήτηση

19:00 – 19:15 Διάλειμμα

19:15 – 19:30 «Προωθώντας την αλλαγή στο εκπαιδευτικό περιβάλλον: η ευαλωτότητα, ο φόβος και το καινούριο»
Κατερίνα Παπανικολάου, Change Facilitator, εκπαιδευμένη στην Ψυχοθεραπεία Gestalt, πολιτική ακτιβίστρια

19:30 – 19:45 «Ομοφοβία και τρανσφοβία ως μέρος του μαθήματος / οι “πλάγιες” διακρίσεις.
Πώς η σχέση εκπαιδευτικού – παιδιού μπορεί να γίνει φορέας αναγνώρισης του προβλήματος και να οδηγήσει στην επούλωση και την προστασία»
(Από την εμπειρία ομάδων ενδυνάμωσης και υποστήριξης εφήβων και νεαρών ΛΟΑΤΚΙ ατόμων)
Χρηστίδη Έλενα – Όλγα, Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια

19:45 – 20:45 Παρουσίαση Οδηγού για Εκπαιδευτικούς: «Διαμορφώνοντας ένα Συμπεριληπτικό Σχολικό Περιβάλλον πάνω σε θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας φύλου, έκφρασης φύλου και χαρακτηριστικών φύλου»

1. Στρατηγικές δημιουργίας ασφαλούς και συμπεριληπτικού περιβάλλοντος μάθησης

2. Αντιμετωπίζοντας ζητήματα που προκύπτουν

3. Παραδείγματα δραστηριοτήτων μέσα στην τάξη

Κατερίνα Λιτσαρδοπούλου, Εκπαιδευτικός Β’/θμιας
Πέτρος Σαπουντζάκης, Εκπαιδευτικός Α’/θμιας
Εύα Φιλανθρωποπούλου, Σχολική Ψυχολόγος

20:45 – 21:00 Συζήτηση και Κλείσιμο εργασιών πρώτης μέρας
(Οι σύνεδροι δηλώνουν στην έξοδο την συμμετοχή τους στους Κύκλους Βιωμάτων του Σαββάτου)

——————————————————-
Σάββατο 11 Μαρτίου
10:30 – 10:45 Προσέλευση

10:45 Έναρξη Εργασιών
Συντονίστρια Ασημίνα Αράπη, Εκπαιδευτικός

10:45 – 11:00 «Γραμμή 11528 – Στηρίζοντας ΛΟΑΤΚΙ παιδιά, εκπαιδευτικούς και γονείς»
Νάνσυ Παπαθανασίου, Δρ. Κλινικής Ψυχολογίας, Επιστημονικώς Υπεύθυνη 11528 – Δίπλα Σου

11:00 – 11:10 «Εκπαιδευτικό υλικό για την υποστήριξη ΛΟΑΤΚΙ+ ανθρώπων: το Έργο “Πες το σ’ εμάς”»
Θανάσης Θεοφιλόπουλος, υπεύθυνος έργου Colour Youth, Κοινωνιολόγος, υπ. διδάκτορας Παντείου Πανεπιστημίου

11:10 – 11:20 «ΛΟΑΤΚΙ, γονείς μόνο έξω απ’ το Σχολείο;»
Οικογένειες Ουράνιο Τόξο
Στέλλα Μπελιά, Νηπιαγωγός, Master στο Θέατρο στην Εκπαίδευση

11:20 – 11:30 «Συνήθεις αντιδράσεις γονέων στο coming out του ΛΟΑΤΚΙ παιδιού τους: Μια σύντομη επισκόπηση από την εμπειρία συντονισμού της ομάδας “Υπερήφανοι Γονείς”»
Εύα Σπίνου, Ψυχολόγος με εξειδίκευση σε θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου

11:30 – 11:40 «Δουλεύοντας για τη Διαφορετικότητα στη Σχολική Τάξη»
«Αθηνά Αφαία», Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας, 4ο Δημοτικό Διαμέρισμα Δήμου Αθηναίων
Τασούλα Γουρουντή, Κοινωνική Ανθρωπολόγος, MSC

11:40 – 11:50 «Πρακτικές Διαχωρισμού ως προς το φύλο στο Δημοτικό Σχολείο»
Κατερίνα Καρβούνη, Εκπαιδευτικός, υποψήφια διδάκτωρ ΤΕΑΠΗ – ΕΚΠΑ

11:50 – 12:00 «Ο Αποκλεισμός από την Εκπαίδευση τον Ατόμων που δεν Εντάσσονται στο Δίπολο του Φύλου και Καλές Πρακτικές για την Συμπερίληψη τους»
Πάρβη Πάλμου, Συνθετική Ψυχοθεραπεύτρια, Master in Clinical Psychology, Μέλος Σωματείου Υποστήριξης Διεμφυλικών

12:00 – 12:15 «Σεξουαλικότητα και Διαφορετικότητα: εξετάζουμε τις ερωτήσεις μαθητών και μαθητριών Α’/θμιας και Β’/θμιας και διαμορφώνουμε εκπαιδευτικές παρεμβάσεις»
Μαργαρίτα Γερούκη, Σχολική σύμβουλος Δημοτικής Εκπαίδευσης Χανίων

12:15 – 12:30 Συζήτηση

12:30 – 12:50 Διάλειμμα

13:00 – 15:30 Κύκλοι Βιωμάτων (Workshop)
(Οι δηλώσεις για την συμμετοχή στους Κύκλους Βιωμάτων έχουν γίνει στο κλείσιμο των εργασιών της Παρασκευής)

1. Γονείς ΛΟΑΤΚΙ παιδιών
Συντονίστρια: Εύα Σπίνου, Ψυχολόγος με εξειδίκευση σε θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου

2. ΛΟΑΤΚΙ γονείς
Συντονιστής: Γιώργος Μπρεκουλάκης, Ψυχολόγος, M.Sc. Ψυχολογίας Παντείου Πανεπιστημίου

3. ΛΟΑΚΤΙ εκπαιδευτικοί

4. ΛΟΑΤΚΙ νέα άτομα – σχολικές εμπειρίες
Συντονίστρια: Έλενα – Όλγα Χρηστίδη, Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια

5. Διεμφυλικά άτομα στην εκπαίδευση
Συντονίστρια: Πάρβη Πάλμου, Συνθετική Ψυχοθεραπεύτρια, Master in Clinical Psychology – Μέλος Σωματείου Υποστήριξης Διεμφυλικών

6. Συζήτηση εκπαιδευτικού με γονείς ΛΟΑΤΚΙ παιδιών
Συντονιστής: Λάζαρος Τεντόμας, Δρ. Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, καθηγητής στο 1ο Πειραματικό Λύκειο Αθηνών

13:00 – 13:40 Πρώτη εργασία των Κύκλων Βιωμάτων

13:40 – 13:45 Αλλαγή

13:45 – 14:25 Επανάληψη των Κύκλων Βιωμάτων με νέα σύνθεση συνέδρων

14:30 – 15:15 Παρουσίαση Εργασιών των Workshop στην Ολομέλεια

15:15 – 15:30 Συζήτηση κλεισίματος

Mπορείτε να κατεβάσετε το πρόγραμμα του συνεδρίου εδώ 

Πηγή: Πολύχρωμο Σχολείο