Κριτική σε άρθρο των New York Times που δικαιολογεί τις μαζικές διακηρύξεις τρανσφοβικής ρητορικής.

Κριτική σε άρθρο των New York Times που δικαιολογεί τις μαζικές διακηρύξεις τρανσφοβικής ρητορικής.

Του Zack Ford | Think Progress.
Κριτική σε άρθρο των New York Times που δικαιολογεί τις μαζικές διακηρύξεις τρανσφοβικής ρητορικής.

Το Σαββατοκύριακο 15-16 Οκτωβρίου, οι New York Times δημοσίευσαν ένα άρθρο γνώμης το οποίο, εκ πρώτης όψεως, επιχειρούσε να απεικονίσει την εθνικών διαστάσεων δημόσια συζήτηση σχετικά με την συμπερίληψη των τρανς ατόμων. Κάνοντάς το αυτό, θεώρησαν ως δεδομένες όλες τις λάθος υποθέσεις που κάνουν όσα άτομα αντιτίθενται στην ισότητα των τρανς ατόμων, χωρίς να κάνουν το παραμικρό για να τις απομυθοποιήσουν, και ως εκ τούτου ενισχύοντάς τες.

Η αρθρογράφος Judith Shulevitz ανέλαβε το έργο να ξεκαθαρίσει τη μεγάλη συζήτηση για τις τουαλέτες, όπως φαίνεται, χωρίς προηγούμενη εμπειρία για τα τρανς ζητήματα. Κατ’ αρχήν παρουσιάζει την συζήτηση ως μια «σύγκρουση αξιών – έμφυλη συμπερίληψη (gender inclusiveness) εναντίον της σωματικής ιδιωτικότητας (bodily privacy)», θεωρώντας ότι όταν η συζήτηση στρέφεται στα σώματα των τρανς ατόμων, οι δύο αυτές έννοιες (συμπερίληψη και ιδιωτικότητα) συγκρούονται μεταξύ τους.

Judith Shulevitz. CREDIT: Facebook/Judith Shulevitz
Judith Shulevitz. CREDIT: Facebook/Judith Shulevitz

Στην συνέχεια θέτει το σενάριο όπου ένα τρανς και ένα cis άτομο [cis: άτομο το οποίο δεν προσδιορίζεται ως τρανς] και τα δύο εφηβικής ηλικίας αλλάζουν ρούχα στα αποδυτήρια των κοριτσιών. Αγνοώντας τις συμβουλευτικές οδηγίες του GLAAD (Gay & Lesbian Alliance Against Defamation) για το πώς μπορείς με σεβασμό να αναφερθείς σε τρανς άτομα, αναφέρεται στο νεαρό τρανς άτομο ως εάν να «είχε γεννηθεί» με σώμα αγοριού, ενώ το cis κορίτσι περιγράφεται ως «κορίτσι γεννημένο κορίτσι». Το cis κορίτσι δεν θέλει να αλλάξει δίπλα στο τρανς κορίτσι και το τρανς κορίτσι δεν θέλει να του απαγορευτεί η είσοδος «λες και είναι τέρας» και «η αντιπαράθεση δύναται να τελειώσει μόνο όταν ένα από τα δύο άτομα πάει να αλλάξει ρούχα σε ένα κλειστό χώρο».

Αφήνοντας στην άκρη το γεγονός ότι τα αποδυτήρια δεν είναι χώροι γυμνών παρελάσεων όπως οι σκεπτικιστές της ισότητας για τα τρανς άτομα ισχυρίζονται ότι είναι, η Shulevitz δεν λαμβάνει υπόψιν της γιατί το cis κορίτσι δεν θέλει να αλλάξει δίπλα στο τρανς κορίτσι – η αντίληψη ότι η συμμαθήτριά της δεν είναι στην πραγματικότητα κορίτσι. Αντιθέτως, ενισχύει αυτή την υπόθεση. «Οι άνθρωποι έχουν δικαίωμα στην ιδιωτικότητα», ισχυρίζεται, προσθέτοντας ότι «τα δικαστήρια έχουν σε αναλυτικές αποφάσεις τους αποφασίσει ότι κανένα άτομο δεν είναι υποχρεωμένο να ξεντυθεί χωρίς την θέλησή του μπροστά σε ένα άτομο του αντίθετου φύλου, ή να δει αυτό το άτομο γυμνό». Η φυσική σεμνότητα (physical modesty), προτείνει η ίδια, «έχει περισσότερο νομιμοποιημένη βάση» (legitimate basis) από ό,τι άλλες μορφές στίγματος όπως ο ρατσισμός.

Η ίδια ανησυχεί ότι, η οδηγία της ομοσπονδιακής κυβέρνησης σχετικά με το ότι οι τρανς μαθητές και μαθήτριες θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με σεβασμό ως προς την ταυτότητα φύλου τους, θα μπορούσε να συμβάλει σε παραβιάσεις σε αυτό το cis κορίτσι το οποίο νοιώθει «ότι το τρανς κορίτσι παραβιάζει την ιδιωτικότητά της με άβολο τρόπο». Με άλλα λόγια, η Shulevitz για την ακρίβεια συμφωνεί με την αντίληψη ότι απλά και μόνο η παρουσία ενός τρανς ατόμου στον χώρο είναι απειλή στα μη τρανς άτομα τριγύρω της. Δεν χρειάζεται να διαβάζεις πίσω από τις λέξεις για να δεις την τρανσφοβία που υπάρχει εδώ.

Αφού αναφέρεται σε πολλές αγωγές που αμφισβητούν την συμπερίληψη τρανς ατόμων τις οποίες κατέθεσε η Συμμαχία Υπεράσπισης της Ελευθερίας (ΣΥΕ) (Alliance Defending Freedom, ADF), συλλογικότητα με έντονη ρητορική κατά των δικαιωμάτων των LGBTQI ανθρώπων, την οποία ευγενώς περιγράφει ως «έναν χριστιανικό οργανισμό νομικής υπεράσπισης με κυρίως πελάτες ευαγγελιστές», τάσσεται υπέρ των ανώνυμων εναγόντων. «Δεν είναι δυνατόν να απορριφθούν οι ανησυχίες των εναγόντων ως εάν ήταν απλή μισαλλοδοξία», επιμένει. «Ο θρησκευτικός πλουραλισμός απαιτεί την συστέγαση τόσο των σεμνών όσο και των λιγότερο συγκρατημένων».

Ο Chase Strangio, που εργάζεται ως δικηγόρος προσωπικού με την LGBT & AIDS Project του AGLU (American Civil Liberties Union), έχοντας προσβληθεί από τα όσα αναφέρει η Shulevitz έγραψε μια σειρά από tweets την Κυριακή. Αποκαλώντας το άρθρο ‘σκουπίδι’, ο Strangio έκανε κριτική στην λανθασμένη παρουσίαση των αποδυτηρίων και την θετική παρουσίαση στο άρθρο τόσο της ΣΥΕ όσο και ριζοσπαστικές φεμινιστικές ομάδες οι οποίες αποκλείουν τρανς άτομα και οι οποίες είναι γνωστές για την αντί-τρανς ρητορική τους.

Μερικά από τα tweets ήταν:


17. Δεν υπάρχουν αναφορές σε τρανς φωνές στο κείμενο, για να μην αναφερθούν οι πολλοί παιδαγωγοί που δεν βρίσκουν κανένα πρόβλημα με την οδηγία του Γραφείου για τα Πολιτικά Δικαιώματα (Office for Civil Rights)…


18. …καμία αναφορά από ιατρικές ομάδες, παιδιατρικές ομάδες, ψυχολογικές εταιρίες οι οποίες συζητούν την ανάγκη προστασίας τρανς μαθητών και μαθητριών.


19. Απλά ένα μονόπλευρο αντί-τρανς κείμενο μεταμφιεσμένο ως ‘συζήτηση’ μεταξύ συγκρουόμενων συμφερόντων.


23. Η ύπαρξη των τρανς ατόμων, τα σώματά των τρανς, και η επιβίωση των τρανς δεν αποτελούν αντικείμενα συζήτησης από τον καθένα.

Η απάντηση της Shulevitz [η οποία έσβησε αργότερα τα tweets που έγραψε] αγνόησε τις ζημιές που σκιαγραφήθηκαν στα παραπάνω tweets και αντιθέτως καθόρισε την συζήτηση ως μια απλή ‘σύγκρουση αξιών.’

«Εκπληκτική απάντηση στο κείμενό μου. Από έναν δικηγόρο! Ως εάν το να αναγνωρίζεις την σύγκρουση αξιών απειλεί την επιβίωση των τρανς ατόμων.»

Και όταν ήρθε αντιμέτωπη με το πόσο εναντίον των LGBTQI δικαιωμάτων είναι γνωστό ότι είναι η ΣΥΕ, άρχισε να τους υπερασπίζεται χρησιμοποιώντας ρητορική περί ‘θρησκευτικής ελευθερίας’ η οποία θα μπορούσε να προέρχεται κατευθείαν από τα γραφεία της οργάνωσης υπέρ του αποκλεισμού.

Εδώ μερικά από τα tweets της:

‘1. Θα χάσουμε την ελευθερία της ανεξιθρησκίας σε αυτή την χώρα εάν δεν κατανοήσουμε ότι οι θρησκευτικές απόψεις είναι δύσκολα αποδεκτές.’ — @judithshulevitz

‘2. Ακόμα και ομάδες οι οποίες ασπάζονται απεχθείς απόψεις μπορούν να έχουν επιχειρήματα (σχετικά με την ιδιωτικότητα, την ελευθερία της συνείδησης, και ό,τι άλλο) τα οποία μπορούν να έχουν μια σημασία’. — @judithshulevitz

Η υποστήριξη της άποψης από την Shulevitz ότι τα τρανς άτομα θα πρέπει να αντιμετωπίζονται σύμφωνα με τα σώματα που έχουν αντί για την ταυτότητά τους, είναι προβληματικό από μόνο του. Αλλά η λύση που παρουσιάζει είναι εξίσου λανθασμένη.

«Τα σχολεία που δουλεύουν με τρανς μαθητές και μαθήτριες θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψιν τους την περίπλοκη δυναμική των ομάδων», εξηγεί η ίδια, χωρίς καμία συγκεκριμένη αναφορά. «Ίσως θα πρέπει να εμπιστευτούμε στους παιδαγωγούς να ασκούν την δική τους κρίση.». Επιτρέποντας στα άτομα τα οποία θα έκαναν διακρίσεις να τις κάνουν, είναι ρητορική κατά των LGBTQI δικαιωμάτων προσαρμοσμένη και υιοθετημένη από την ισότητα στον γάμο που ίσχυε διαφορετικά από πολιτεία σε πολιτεία, και είναι ένα επιχείρημα το οποίο εξ αρχής αγνοεί τις συνέπειες των διακρίσεων. Ο λόγος για τον οποίο η ομοσπονδιακή κυβέρνηση πήρε θέση στο ζήτημα είναι επειδή τα σχολεία συστηματικά αντιμετώπιζαν τους τρανς μαθητές και μαθήτριες σαν λεπρούς άξιους να εξοριστούν. Επιτρέποντας σε αυτή την κατάσταση να συνεχιστεί, διαιωνίζεται το status quo της στιγματοποίησης των τρανς ατόμων.

Η Shulevitz, από ό,τι φαίνεται, είναι απασχολημένη με το να διασφαλίζει ότι το cis κορίτσι δεν θα χρειαστεί ποτέ να σεβαστεί την ταυτότητα της τρανς συμμαθήτριάς της.

Μετάφραση για το T-zine.gr
Κωνσταντίνος Κ.

© T-zine.gr με πληροφορίες από Think Progress